Mit 01. W klubach fitness i siłowniach jest niebezpiecznie

NIEPRAWDA. Już dawno minęły czasy, kiedy siłownie były zaniedbane i brudne, a szatnie brzydko pachniały. Na początku lat 90-tych na siłowniach pojawiali się ludzie związani z grupami przestępczymi, których faktycznie można było się obawiać. W dzisiejszych czasach kluby fitness są czyste, zadbane i wyposażone według międzynarodowych standardów, a na siłowni pojawiają się osoby, które ćwiczą dla zdrowia, dobrej kondycji i samopoczucia.

Mit 02. Na siłowni mężczyźni tracą sprawność fizyczną

NIEPRAWDA. Mężczyźni ćwiczący na siłowni mogą stracić sprawność, jeżeli nie będą ćwiczyć wszystkich grup mięśni. Mogą także ucierpieć, jeśli będą ćwiczyć niepoprawnie technicznie lub zapomną o stretchingu, czyli rozciąganiu. Odpowiednio zbudowany i różnorodny trening poprawia wady postawy i pozytywnie wpływa na poprawę sprawności.

Mit 03. Na siłowni kobietom urosną mięśnie

NIEPRAWDA. Do fitness clubów chodzi tysiące kobiet oraz mężczyzn i większość z nich nie przypomina kulturystów. Oczywiście są specjalne treningi, które powodują przyrost masy mięśniowej. Zwykle towarzyszy im specjalna dieta i przyjmowanie odżywek. Jednak zwykłe treningi na siłowni czy aerobik sprawiają, że ciało staje się bardziej sprężyste i jędrne.

Praca nad sylwetką wymaga czasu i cierpliwości, jednak nie możesz tracić motywacji. Pamiętaj, że każda godzina treningu na pewno przyniesie efekt. Nie warto więc po każdym treningu stawać przed lustrem i oglądać swojego ciała z przekonaniem, że zobaczymy efekty – zmiany widoczne na naszym ciele powinny być traktowane jako pozytywny efekt uboczny, a nie jako cel. Celem powinno być dążenie do zmian zarówno na ciele, jak i w swojej głowie.

Jeżeli więc chcesz cieszyć się zdrowiem i podobać się innym, zadbaj o permanentny kontakt z aktywnością fizyczną. Endorfiny zmienią Twoje życie na lepsze.

#KartaKtoraMotywuje

Mit 04. Nie będę wiedział, jak mam ćwiczyć na tych wszystkich przyrządach

NIEPRAWDA. W dobrej, renomowanej siłowni nad ćwiczącymi cały czas czuwa instruktor, który zawsze dokładnie wytłumaczy, jak wykonywać ćwiczenia, dobierać obciążenie czy obsługiwać przyrządy. Nie wstydź się pytać – jest tam po to, by Ci pomóc.

Mit 05. Nie lubię wysiłku, a zajęcia na pewno będą trudne

PRAWDA/NIEPRAWDA. Oczywiście ćwiczenia nigdy nie będą tak łatwe i wygodne jak siedzenie na kanapie czy spędzanie czasu ze znajomymi, jednak tempo i ćwiczenia powinno się dopasowywać do swojej kondycji i stopnia zaawansowania. Również zajęcia grupowe często są podzielone na te dla osób poczatkujących i zaawansowanych oraz rodzaje – od tych najspokojniejszych jak pilates, aż po bardzo intensywne jak step czy interwał. W wielu klubach fitness dostępne są również usługi dla osób spragnionych relaksu np. sauna, masaże czy ćwiczenia rozluźniające (np. joga), które pozwolą wypocząć zarówno fizycznie, jak i psychicznie.

Mit 06. Nie będę czuć się komfortowo, bo źle wyglądam

NIEPRAWDA. Nie ma się czego wstydzić – siłownia to miejsce, gdzie pracuje się nad sylwetką i lepszym wyglądem. Bądź z siebie dumny. W końcu zdecydowałeś się ćwiczyć i dbać o swoje ciało. Jeśli krępujesz się rozebrać, pamiętaj, że w każdym klubie są szatnie damskie i męskie. Jeżeli mimo wszystko czujesz się skrępowany, możesz się przebrać w specjalnej kabinie lub w toalecie.

Mit 07. Nie mogę chodzić do klubu częściej niż 1-2 razy w tygodniu, a wszyscy mówią, że to za mało

PRAWDA/NIEPRAWDA. Raz w tygodniu to rzeczywiście mało. Ale wystarczy, jeśli oprócz tego znajdziesz czas na przejażdżkę rowerem lub szybki spacer. Możesz też poćwiczyć w domu. Każdy rodzaj aktywności jest dobry – obniża ryzyko chorób serca i poprawia samopoczucie.